Żyjemy w czasach w których problemy ze snem dotykają wielu z nas. Sposobów na radzenie sobie z tą dolegliwością jest wiele, jedne są skuteczne, drugie mniej. Kava sprawdza się bardzo dobrze nie tylko jako środek pomagający zasnąć, ale również regulujący i ułatwiający sen w perspektywie długoterminowej. Zwłaszcza należy tu zwrócić uwagę na odmiany typu heavy. Doskonale nadają się one do picia późnym wieczorem, a zasypianie po nich powinno być zdecydowanie łatwiejsze.

besenność

Najczęstszym czynnikiem wpływającym na jakość snu jest stres. Jak zatem reagować na problemu z zasypianiem, skoro wszyscy doskonale wiedzą, że wyeliminowanie stresu z naszego życia jest niemożliwe? Warto spróbować zniwelować go w momencie w którym kładziemy się spać. Oczywiście, zmartwienia i troski dnia codziennego wrócą, natomiast niewątpliwie znacznie łatwiej zmierzyć się z nimi będąc wyspanym.

Kava wpływa dobrze na sen ze względu na kawalaktony. Wchodząc w interakcje ze znajdującym się w naszym mózgu ciałem migdałowatym powodują odczuwalne zmniejszenie napięcia, strachu, stresu i niepokoju, jednocześnie poprawiając samopoczucie. Te wszystkie czynniki powodują znacznie łatwiejsze zasypianie, a także poprawiają jakość snu, dzięki czemu budzimy się wyspani i gotowi do działania. Dodatkowo rozluźnienie napięcia mięśniowego, które jest kolejnym efektem picia Kava, również może znacznie ułatwić zaśnięcie

Kiedy pić kava by lepiej spać?

dobry sen

Jeżeli zdecydujemy się spróbować stosowania Kava w celu poprawy jakości snu, warto pamiętać, by porcje napoju wypić około 2-3 godziny przed planowanym zaśnięciem. Najlepiej zrobić to przed jedzeniem, gdyż Kava, jako napój ziołowy i w pełni naturalny najlepiej działa na pusty żołądek. Z każdą minutą po spożyciu Kava, będziemy czuć się bardziej zrelaksowani i odprężeni. Wkońcu poczujemy senność, co z kolei przełoży się na skuteczny, w pełni relaksujący i regenerujący sen.
W przypadku regularnego picia Kava można zaobserwować zjawisko odwrotnej tolerancji. Z czasem dawki, które będą wspomagały nasz sen będą znacznie mniejsze. Jest to ciekawa odmiana w stosunku do wielu medycznych środków nasennych, w których wraz z biegiem czasu często trzeba zwiększać dawki by móc cieszyć się z oczekiwanych efektów. Dodatkowo Kava nie uzależnia, więc jeżeli będziemy chcieli z niej zrezygnować nasz organizm nie odczuje tego w żaden sposób.

Wybierz odmianę kava, która najlepiej wpływa na sen

kava

Odmian Kava na rynku jest mnóstwo – w związku z tym warto wybrać tą, która wspomaga sen najlepiej. Skuteczność Kava będzie się różnić w zależnośći od odmiany, jak i od świeżości i jakości danego produktu.
Kava, z reguły dzielona jest na trzy główne typy – heady, heavy i balanced.

Heady, heavy i balanced

Typ heady ma bardzo duże właściwości relaksacyjne, jednak raczej nie spowoduje uczucia senności. Stąd, jeżeli szukamy rozwiązania problemu ze snem, najlepiej będzie sięgnąć po odmiany typu heavy. Do uczucia relaksu dochodzi tu zmniejszenie napięcia mięśniowego oraz delikatne uczucie senności, które bardzo łatwo przekuć w solidny, dobry sen. Kava balanced są wypadkową obu wspomnianych wcześniej odmian, stąd można je stosować przed spaniem. Na pewno nie będą one tak skuteczne jak odmiany heavy. Idealnym przykładem jest pochodząca z Vanuatu Kava Borongoru. Nadaje się świetnie do rozwiązywania problemów ze snem, jednocześnie oferując game innych, przyjemnych i pożytecznych właściwości.

Reasumując, kava jest naturalnym sposobem na poradzenie sobie z ogólną niezdolnością do snu spowodowaną stresem, lękiem, niepokojem, bólem ciała czy napięciem mięśniowym. Ze względu na to, że bezsenność to aktualnie dolegliwość dotykająca wielu osób, warto spróbować sobie pomóc. Kava może stanowić rozwiązanie tego dokuczliwego problemu.

UWAGA: Powyższe informacje i nasze produkty nie mają na celu diagnozowania, leczenia ani zapobiegania jakiejkolwiek chorobie. Przed rozpoczęciem stosowania Kava jako substancji wspomagającej sen warto skontaktować się z lekarzem. Jest to szczególnie ważne dla osób, które są: w ciąży lub karmiące piersią, przewlekle chore, w podeszłym wieku, w wieku poniżej 18 lat, przyjmujące leki na receptę lub bez recepty.

Żadna z informacji nie stanowi zachęty do zakupu i nie może być interpretowana jako porada medyczna lub instrukcja. Produkty ziołowe zawierają fitochemikalia, które zwykle nie występują w typowych źródłach żywności i mogą wywoływać efekty fizjologiczne. Nie zaleca się masowego stosowania jakichkolwiek produktów ziołowych, chyba że pod kierunkiem przeszkolonego pracownika służby zdrowia. Ponadto mogą występować interakcje z lekami, które mogą powodować reakcje lub zakłócać skuteczność leków na receptę.


0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *